12 Angry Men

Henry Fonda, gönlüm onda!!

1957 yapımı, siyah-beyaz, oscarsız, 8.9 puanlı bi film..

Giriş sahnesi ve son sahnesi hariç tek mekanda geçiyor filmimiz. Bu 12 abimiz sanığın çocuk olduğu bir dava da jüricilik oynamaktadır. Bu 12 elemanın seçilmesi nasıl yapılmış bilmiyorum ama cuk oturmuş desem yeridir. Her cins adam var.

Cinayet davası olduğu için 12/12 oylama şarttır. Fakat Henry Fonda abimiz kıllığını yapmıştır. Sonradan vay efendim işim gücüm var, yok maça gideceğim diyen jüri elemanlarıyla ters düşer.
Ve film ilerledikçe jüri elemanlarının önyargılarını nasıl kırmaya çabaladıklarını görüyorsunuz. Kolay değil tabi. Ortada insan hayatı olsa bile bu önyargı denen meret banamısın demiyor..

Dikkatimi şu maça gidecek adam çekti. Chris Penn' in ya babası ya da amcası. Hık demiş burnundan düşmüş şerefsizim. 9. jüri üyesi Ed Begley ise kendinden beklenmeyen bir performans sergilemiş. Abi adam her filmde ibne yav. Allah rahmet eylesin de, ayıp olmasın ölünün arkasından konuşmak.

8. jüri üyesi olan Henry Fonda filmin başında ipleri eline alıyor, atını dizginlemeden aynen devam ediyor. Filmin sonunda elemanlar hiçbir şey olmamış gibi mahkeme çıkışında nasıl ruh hallerindeyse öyle dağılıyorlar. Henry Fonda ödevimi yaptım, yıldızlı pekiyi aldım evime gidiyorum edası felan.. 3. jüri üyesi ise kendisinin ne bok olduğunun farkına varıyor. Gerçi hepsi farkına varıyor.

Neyse efendim, günümüzde böyle filmler pek çıkmıyor. Her ne kadar Agatha Christie " cıx boktan olmuş ki bu " dese de güzel filmdir. Zamanına göre senaryo yardırmıştır.

İzleyin, izletin..!!

0 yorum:

Yorum Gönder